Uppgradering av möblerna

Dagen har varit ganska så vacker. Det har blåst, det har varit molnigt men solen har tittat fram. Blå färg spred sig över skyarna och humöret steg i takt med plusgraderna.
Jag hade egentligen inget särskilt för mig men fick pengar på kontot liksom de flesta andra. Duktig som man är så betalar man räkningarna och inser att man har hyfsat mycket över. Så pass att jag fick tummen ur och bestämde mig för att åka till IKEA och investera i ett nytt skrivbord. Det gamla började inte se mycket ut för världen. Flagnat fanér, rangligt och för litet egentligen.
Passade på att besöka en väldigt god vän när jag ändå var där uppe. Visserligen var jag inte på topphumör och lite trött men det var fantastiskt roligt att se honom igen.
Slarvar på tok för mycket med sådant har jag insett.

Väl hemma så sätter man sig och blir som ett barn igen. Jag kan bli en Emil ibland men nu var det en riktigt glad unge i en vuxen mans kropp som befann sig här. IKEA-möbler är som lego för vuxna och jag kände mig som en bäver som fått syn på ett överblivet lastat timmerflak precis intill boendet vid en damm.
Jag skruvade, jag hamrade, fick en plågsam blåsa eller två rentav. Det är nackdelen med mjuk hud på händerna, man kan inte göra något praktiskt utan blåsor men så värt det.
Så en hurts och ett nytt skrivbord, ack så stiliga båda två. Allt iordning, allt på sin plats och nu har man resten av helgen att tänka på. Förmodligen blir det till att måla, åka iväg och störa en vän och tigga kaffe och sällskap och främst att se fram emot nästa vecka.
Tao bryr sig inte nämnvärt men någon eller något har lett rätt brett åt mig det senaste så jag hoppas på att få träffa och ha en dejt, dag, afton eller vad som med den där underbara tjejen som svept in i min tillvaro.
Sanslöst vad mys- och gossjuk man kan bli trots att det inte var längesedan jag fick en så stor dos av det att det hade räckt för en ett halvår åt vem som helst. Kan en person vara beroendeframkallande? Jag har fått starka bevis för att så kan vara fallet.

Läser också vidare i Elizabeth Moons senaste alster om Paksenarrion, nu om "The kings of the North". Roligt när en författare återvänder till samma sagovärld som de målat upp tidigare och fortsätter och tar vid där det sista slutade.
Efter det så har jag nu bestämt mig för att läsa om Robert Jordan. Alla de böckerna ska varvas med snusk och sex, tekniker och ställningar som jag kommer ta mer seriöst och skriva ned här. En ny kategori för det. Ytterligare en för tavlor, skisser och andra målningar.

En av de bättre jag målat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0