Är olikt okompatibelt

Förnöjer mig nu under eftermiddagen med Tao te ching och fann en vers som var underligt träffande i tankarna.

Det som finns och det som inte finns frambringar varandra
Svårt och lätt kompletterar varandra
Lång och kort formar varandra
Hög och låg vilar på varandra
Röst och ton klingar med varandra
Först och sist följer varandra

Säger det något särskilt om tillståndet i tankar och känslor? För om en kommer följer den andre och den andre följer den förste. Kanske därför man är förvirrad ibland då man bara väntar sig den ene?
Tror jag börjar komma i balans och får ett mer och mer renskrapat perspektiv.
Jag kan be om något men har inte erfarit att jag krävt det men fått ändå. Dock inte ena utan det andra.
Vad vill man egentligen? Jag har börjat se att det verkligen inte är allt eller inget.
Man kan ta någon och något för vad det är, inte vad man önskar. Jag slutar önska nu och bara ber om att få det som finns att ge efter förtjänst. Låter jag kravlös? Ja. Men jag vill inte ha mer om jag inte ges mer först heller.
Däremot så vill jag ha kvar det jag redan har fått då det är en skatt.

Kryptiskt och inte så lättolkat måhända men lycka är lycka oavsett storlek och även något litet är något stort för den som sätter värde på det.
Är man dum för det? Nej, inte enligt mig. Skönt att finna lite trygghet i sin egna filosofi.
Så vad kan det bli av det ändå? Tiden kan visa men oavsett vilket så gör det inte ont eller tynger. Tror att något ovant eller olikt det man varit med om eller vill ha kan vara något man behöver ibland.

För att vara mindre kryptisk nu då. Har staplat en stor hög med osannolikt bra böcker som ska läsas det närmaste. David Eddings, Dave Duncan, Mantak Chia, Tracey Cox och Margot Anand ska läsas. De tre sista först då de innehåller ett par mycket intressanta saker rörande yoni massage, punkter och små knep. Har återfunnit ett djupt och varaktigt intresse för det igen som är bra mycket intressantare än det mesta.

Finns över sextio olika sorters kyssar i kama sutra, minst lika många rörelser för fingrar och massor av punkter att använda var teknik på. Ställningar räknas i hundratal även om de baserar sig på ett fåtal grundställningar. När var du med om äkta variation sist?
Sitter och funderar på att jag på rak arm på kommer på 40 intressanta ställningar och minst 10 av dem är sådana som  räknas som "för" sköna.
Djup stimulering av afe zonen via ben på axlar, fötter mot bröstet så man pressar upp knäna. Ett ben upp för sidostimulering, ligga helt på sidan för det. Minst 3 olika varianter av ridning som kommer åt g-punkt eller afe-zonen och ytterligare en grundare variant som stöter emot ett annat område som är tämligen vanligt för fontänorgasmer. Bakifrån i lekmanstermer finns det ytterligare två riktigt bra, platt på mage, knäna bakåt, ligga eller stå armarna etc.
Ytterligare två varianter av missionär som kräver massor av kuddar eller en soffa med kant.
Ungefär i hälften av fallen så jobbar killen mest, en halva av det båda tillsammans och resten tjejen själv.
Jag funderar på hur lätt det är att lära ut sådant. Inte svårt alls kom jag fram till sen. Bara att lägga mycket på minnet på en gång.
Har inte alls gått in på munnen, läppar tunga, tänder, fingrar, händer, punkter, zoner, nerver, andning, energipumpar, medianer, tekniker, skruvar eller hur man kan blanda allt till något eget.
Får bli att skissa ned det där litegranna. ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0