Soliga dagar

Äntligen, solen sprider ut sig som gyllene honung över marken och värmer oss som går runt på den annars kalla jordskorpan. Så pass varmt att man lägger sig vid en sjö eller å med en öl och bara njuter av tillvaron.

Inte helt på det säkra hur det hände men saker har vänt mot det bättre.
Föregående jobbet var inte riktigt som klippt och skuret för mig men man fick med sig något därifrån som man kan nyttja sig utav iallafall. Sedan har man gått utan jobb ett tag och hoppats på ett trevligt och bra jobb som passar en själv bättre. Inte full kostymnisse men sitta på kontoret, lite möten, träffa folk, pilla lite smått med programvara.

Dagarna gick och blev veckor och sedan månader och igår, då damp det ned: Du får jobbet!
SWEET!
Tre intervjuer, två tester och en hel del nervositet ju mer det drar ut på det hela och det händer äntligen!
Så otroligt att det händer samtidigt som man träffar en helt underbar tjej och fick träffa henne återigen samma dag som man får det samtalet.
Satt lite lugnt i vardagsrummet hos henne, tog en öl för att senare gå ut, och det kommer ett sms när man precis tagit en klunk. Missat samtal så ring upp. Känner igen nummret så ringer snabbt tillbaka då jag visste att jag skulle få besked men var lite cyniskt inställd, ville helst inte ta ut något i förskott.
Har fortfarande inte slått mig men kommer förmodligen ligga som en klubbad säl lagom till helgen efter att ha skrattat, dansat och hoppat i fröjd eller om det inte händer förens man sitter bakom skrivbordet.

Ja, tjejen jag träffade. Hon och jag har träffats mer som sagt och det är helt underbart. Kan vara rakt igenom mig själv och det underliga är: hittills har man inte träffat på något irriterande eller något som får en tänka: happ.
Brukar vara någon grej, något man säger eller gör men då har hon sett väldigt mycket av mig väldigt snabbt och inget sådant.

Nu för resten av dagen, ta det lugnt, luta sig tillbaka med en kall öl och se på en bra film eller också åka ut och titta på lite ställen hur det ser ut med möjligheterna att fiska. Rätt sugen på lite nyfångad fisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0