Hud och färgblandning är svårt

Återigen tisdag och dagarna har gjort sin ringdans i sin egna fröjd än en gång.
Veckan verkar mer eller mindre ha vigts åt att måla och läsa och kommer nog att fortsätta i samma spår. Inte alls missnöjd med det men däremot så kom jag på varför jag borde köpa mer färger. Vartenda gång man saknar en nyans så måste man blanda till den själv för att skapa övergångar, toningar och skuggor och det är inte lätt.
Om man väl tänker att man har fått till en hudfärg korrekt så ska man alltid följa upp den tanken med: mer vitt!
Personen på tavlan ser ut som en apelsin annars visar det sig trots att man försökte få till en bra hudton.
Dock var det bra övning idag och vet mycket bättre nu hur nästa tavla ska göras.

Var och kladdade och målade och sedan tvättade av mig all färg när jag fick ett mail med bilden till nästa tavla i färg. Den är helt utsökt och det nästan kliar i fingrarna efter penseln så att man kan börja måla den.
Kom på att jag skulle ha frågat efter den igår men igår var jag så sjukt hyper och hade så lågt blodsocker att en diabetiker hade blivit förfasad.
Visst ja, det är ju en grej som hänt. Tog personligt mannamod till mig och ringde M trots att jag var så snurrig och nästan verkade full. Kom på att jag hade saknat att höra hennes röst, hennes sätt att uttrycka sig, mer än jag trodde. Visserligen hade vi lite olika åsikter men det var kul att få gnabbas, retas och kivas lite smått och bara prata. Något som får göras om igen eller om man kan locka med ett besök istället. Har inte koll på hur ledig man är men helgen kanske? Tja, frågar man inte så är det ju nästan självskrivet att man inte kommer att ses så hellre få ett nej eller senare än att ångra att man höll tyst.

Funderar lite på att plocka fram nästa bok i hyllan snart, Rock her world av Seymore Butts. Tydligen en ganska så känd porrskådespelare som samlat på sig trick, knep, tekniker och annat genom att ha ofantligt mycket sex snarare än att studera och sedan utöva. Kvantitet före kvalité är ju inget jag är så het på men intressant läsning ändå verkar det som.

Nu får det bli att slappa en stund, se på lite tv-serier kanske och sedan måla färdigt måhända så man kan börja på nästa målning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0