För länge längesedan

Det har varit lite tyst med skrivandet och man har behållt alla tankar för sig själv. Har varken haft tid eller motivation till att skriva något trots att så sanslöst mycket har hänt.
Jag har fortsatt att dejta en underbar vacker kvinna och spenderat mycket tid med henne.
Dessvärre har saker omkring hänt titt som tätt och man har sällan fått chansen att ordentligt ta en lugn skön dag tillsammans utan orosmoment. Inte ifrån hennes sida men saker har trängt sig på.
Om det låter sig ske så hade det varit otroligt trevligt att få lägga tid på att ta det lugnt vid stranden, grilla, se på en film tillsammans. Inget stort, inget särskilt, bara få trivas med varandra.
Man kan tycka att det inte är för mycket begärt men om alla har samma tanke vet jag inte. Får se vad som sker.
Vill inte involvera mig mer i problemen, bara i den jag träffar.

Något betydligt gladare, mer sanslöst och helt otroligt osannolikt har skett.
Efter månader av melankoli, nedstämdhet så har jag plockat upp mig sakta men det som har skett är att jag äntligen har fått arbete.
Det har inte sjunkit in och jag överväger att nypa mig själv titt som tätt för att göra en verklighetskontroll, att jag får en egen inkomst, får förtjäna det jag vill ha och kan börja göra något med mitt liv, min tillvaro och mina drömmar.
Det underliga och osannolika är att det är ett sådant arbete jag vill ha. Det är inget att flippa burgare, lyfta tungt, köra truck eller liknande utan kontorsjobb med möten, ansvar, lite resor och pyssla med en dator, siffror, människor och saker hela dagarna. För vissa en mardröm, för mig, precis vad jag ville ha.
En bra lön och jag ser hur studielånen rinner bort, man kan börja drömma smått igen om eget, om resor med sol och upplevelser i framtiden, om att bestämma själv hur man vill ha allt och inte bara hanka sig fram som en trebent hamster på bidragsgivarnas hjul.

För att fira det så blir det lite skumpa, öl, grillat och gott sällskap i afton och sedan njuta av resten av veckan innan livet äntligen börjar rulla frammåt nästa vecka.

En av de bättre jag målat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0