En förunderlig underlig vecka

Det har inte varit en vecka som alla andra. Den började med allvar, tankar och att ta tag i saker och den har fortsatt så med men det har varit med en fjäder i stegen.
Hushållets uppgifter utförda, lite städning och sedan kom det som ett bombnedslag.
Jag har inte sett den här personen förut i staden och jag brukar ha en tendens att åka och dejta långt ifrån staden men var på en dejt i onsdags och den var både vanlig och underlig.
Utan att säga något särskilt utan för att räta ut tankarna för mig själv så var den både vad jag hoppades på och med delar som jag inte förväntade mig.
Dock var jag härligt överraskad att dejten var sig själv, vi kunde snacka, diskutera och jag har svårt att hålla ögonen borta ifrån att se på henne.

Har också fått lite tankeställare hur man själv är. Inte så mycket ett mantra som ett uttalande att man förvisso har sina underliga saker för sig men tänker inte be om ursäkt för hur jag är.
Man är vad man är, man kan förbättra sig, utvecklas, men inte ändra på sig och särskilt inte för någon annan.

Vad som kommer härnäst vet jag inte riktigt. Ett par dörrar har stängts, andra öppna men inget planerat för veckan som kommer. Ska ta tag i mig själv, börja med träningen, göra klart en målning till och ett par andra.
Blir det vackert väder så njuta av våren och solen som avlade en visit innan när man såg ut över en blå sjö i vackert sällskap.
Något stort som väntar är om nu arbetsgivaren fattar ett beslut och slutar hålla det över en.

Så, en förunderlig underlig vecka har gått. Hur blir nästa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0